Nel & Albert and the caminho Português da Costa 2015

Baiona

English text below

vroeg ontbeten, gepakt en snel weer op weg, langs de autoweg.
Koffiebarretjes waren er wel maar allemaal dicht zodat we eerst na twee uur bij een prachtig gelegen 5 sterren hotel koffie met een croissantje konden nuttigen.
Weer op weg begon het te regenen dus snel de regenkleding aan en de tassen afgedekt.
Niets zo erg als natte kleding want daarvan hebben we niet veel bij ons.
Tegen een uur kwamen we in Baiona aan, een alleraardigst middeleeuws plaatsje waar een zekere Alfonso de Negende heeft gewoond in een inmens kasteel.
Een hapje gegeten met de Zwitserse dames die daarna per bus doorreisden naar Vigo .
Wij gingen naar ons appartement voor een douche en schone kleding waarna we een 3 kilometer lang pad af liepen om dat kasteel .
Nu zitten we in een restaurantje met tapas en een wijntje. Allemaal heel vervelend om pelgrim te zijn.
Morgen naar Vigo. We zijn over de helft en hopen eind volgende week in Santiago de Compostela te zijn.
This morning we had an early breakfast and were soon back on the road on the hard shoulder of the road to Baiona, the ocean at the left direction north.
After two hours walking we found a well situated 5 star hotel for a coffee and croissants.
After on the road again it started to rain so put the raingear on and the covers over the backpacks. We hate wet cloths in the backpacks.
After midday we arrived in the medieval town of Baiona with a castle of the 13th century where a certain Alphonso the 9th used to live. Do you know him.
We had a lunch with the Swiss ladies who left after finnishing by bus to Vigo.
After a shower and clean cloths we walked 3 kms-why not- round the castle and now enjoying some tapas and a glass of wine. What a sad life we have.
Tomorrow to Vigo. We are over the first part and hope to arrive in Santiago the Compostela end of next week.

Vesna

Yes, it's a really sad life ha ha.
I read your blog and enjoy it every day. Thank you for writing it in English as well. Stay warm, well fed and safe and enjoy it to the fullest.
Lotsa love from this side of the Atlantic.
Vesna

claudia

some lovely atmospheric photos - with those heavy rain clouds and the atlantic ocean.
keep your feet well oiled and massaged ...(with all that tarmac walking your feet will thank you :-)
bom caminho!

Harry Wapenaar

Het lijkt mij een prachtige route zeg! Mooie natuur en ook veel langs de kust. Heel apart! Jullie zijn echt al "Ouwe Stomp"! Het lijkt een fluitje van een cent maar het is toch een hele prestatie! En dan ook nog, als he het echt zat bent, nog een verslag in twee talen! Klasse man!

De struikjes

Je moet er wat voor over hebben he. Wat een wandeltochten maken jullie toch. Dat croissantje smaakt dan vast nog lekkerder. Heel veel succes nog deze laatste week voor de aankomst in santiago. Pas aub op langs die autowegen hoor! Groetjes vanuit Florida

marcel schoorl

Je korte verslagen zoals die vandaag boeien ons het meest. We hangen zogezegd aan je lippen. Hoop voor jullie dat het weer de komende week goed en stabiel blijft. Langs de kust weet je dat nooit natuurlijk. Veel plezier onderweg en kijk uit!

Patrick

Weeral een mooi verhaal.
Spijtig van de regen.
Maar geniet van het lekkere eten.