Nel & Albert and the caminho Português da Costa 2015

Vigo

Nederlandse tekst hier onder

To Vigo today. A long day.
The wheather is good. It is getting hotter this coming week.
After a good night sleep and a good breakfast we start walking along the Baiona bay on a nice designed boardwalk and after an hour we were oposite Baiona at the other side with a nice overview where we came from earlier from Oia and Mougas.
Everywhere were nice beachs.
Arriving in the place Nigrán /La Ramallosa we were curious about the presence of yellow way markers .Since Baiona we had not seen any so asked about them and ended up at the Ramallosa refugio., a beautiful former convent . The hospitalero just was about to leave but was willing to stamp our credentials. He told us there were two kinds of way markers, yellow to Vigo through the hills and green alongside the coast.we chose for green.
It was a long meandering road the seaside. The last few kms were through the outer suburbs of Vigo on industrial areas and alng busy roads so we decided to take the bus to the busstation.
Beside that the way was poorly waymarked.
In Vigo we had a nice lunch and walked on to find a place to sleep. Vigo is very big as we know from an earlier visit some years ago and we were fully desorientated .we found a kind of map and ended up nearby the railway station in a comfortable hotel. A bit above budget but no bother the next coming days we will find cheaper accomodation.
Tomorrow the biggest challenge will be getting out of Vigo and head for Redondela on the central Portuges route where we have been before.
Naar Vigo vandaag, een lange dag.
Het is mooi weer vandaag en het wordt zelfs warmer komende week.
Na een goede nachtrust en een ontbijt liepen we rond de baai over een mooi aangelegd wandel-en fietspad en konden we de overkant zien van waar we gekomen waren van af Oia en Mougas. In de plaats Nigrán aangekomen, hadden we nog steeds geen gele pijlen gezien en vroegen er naar en we kwamen uit bij de refugio in Ramallosa, een soort albergue in een oud gebouw dat op een klooster leek. De hospitalero stempelde de credentials en vertelde ons dat de gele pijlen door de heuvels voerden en groene langs de kustlijn. Wij kozen voor de groene.
De weg slingerde langs de kust en uiteindelijk kwamen we in het stedelijk gebied van Vigo terecht met druk verkeer ,industrieterreinen en samenvoegingen van drukke autowegen. We namen de bus dus maar , mede omdat de weg slecht bewegwijzerd was.
We waren al eens eerder in Vigo maar waren volledig gedesorienteerd . Via een stadsplan vonden we een mooi hotel, iets boven budget maar dat maakt niet uit. Komende week wordt het weer goedkoper.
Morgen wordt het een klus om Vigo uit te komen op weg naar Redondela.we waren er al eerder en het ligt op de centrale Portugese route.