Nel & Albert and the caminho Português da Costa 2015

Cesantes

English text below.

Gisteren hadden we een prachtig hotel kort bij het centrum van Vigo. Welliswaar had het een 2 sterren status maar het was helemaal nieuw ,schoon en smaakvol ingericht. En op goed geluk gevonden.
We wilden aanvankelijk 2 dagen hier blijven maar besloten toch maar door te gaan mede door de extra dag bij Fernanda vorige week.
Na aankomst en gedouched te hebben nog even de stad verkend waar we overigens een paar jaar geleden al eens geweest waren.
De stad heeft een laag en hoog gedeelte en een enorme grote haven.
Het leek ons niet leuk om over haven- en industrieterreinen te lopen voor een aantal uren dus besloten voor de openbaar vervoer optie, de trein. Deze bleek op zondag alleen in Redondela te stoppen dus waren we bijna op onze bestemming voor vandaag. De apostel Jacobus keek even niet en als hij het wel heeft gezien zal hij het ons wel vergeven.
In Redondela is groot feest vandaag. Het feest van de octopus voor zover ik dat begreep. Processies, bijeenkomsten van oldtimer auto's en scooters, een markt met prullaria etc.
We zochten een leuk restaurantje op voor een café con leche en een taartje en bekeken al het moois eens aan .bij de kerk werden we ontvangen door nonnen in witte kledij en kregen een mooie stempel op ons credential.
Daarna liepen we weer op de caminho Português central en volgden de pijlen door een geaccidenteerd terrein. Het is hier inmiddels zo'n 24 graden celcius en het wordt de komende dagen nog warmer.
Uiteindelijk kwamen we in het plaatsje Cesantes aan bij een soort albergue, een refusio geheten met stapelbedden. Simpel maar voorzien van vele faciliteiten zoals een warme maaltijd, wasgelegenheid en niet onbelangrijk, wifi.
Morgen vroeg gaan we door naar Pontevedra, hier nog 20 km vandaan.
We passeerden net de bekende camino paaltjes met daar op de afstand naar Santiago en dat is van hier nog zo'n 80 km.
Last night we had a beautiful 2 star rated hotel but very modern, clean and tasteful designed.
We explored the town of Vigo - we have been here before some years ago- and decided to leave the town by public teanspirt due to the many industrial and port areas
The train was the best option and Saint James the apostel did not watch us for a moment from above so within 10 minutes we were in Redondela, our initial target for today.
In Redondela was a holisay, something to do with octopus.. Oldtimer cars and scooters, a bic a brac market , a procession.. We had a good time watching this all with a coffee con leche and fruitcake and a nice stamp on the credential in the local church we walked on to a place called Cesantes . There we now stay in a kind of albergue, a refusio with bunkbeds . They provide a warm meal and drinks, a breakfast tomorrow morning and there is..important..wifi.
Tomorrow we will walk to Pontevredra, 20 kms from here.
By the way we just passed the wellknown camino way markers and one of them said we are 80 kms from Santiago de Compostela.